piątek, 18 sierpnia 2017

Najpiękniejsze istoty na Ziemi - Peter Wohlleben "Sekretne życie drzew"

   Właśnie tak, dla mnie drzewa zawsze były najcudowniejszym elementem natury, majestatyczne, ciche, zarazem potężne i delikatne. Gdyby postawiono przede mną wybór między podziwianiem najpiękniejszego kwiatu na Ziemi i najzwyklejszą wierzbą płaczącą, nie wahałabym się ani przez chwilę. Podobnie nie zawahałam się przed zakupem książki z drzewami w tytule.

   Autor książki, pan Peter Wohlleben, jest leśnikiem, w związku z czym dobrze poznał drzewa i posiada dużą wiedzę o swoich podopiecznych, którą dzieli się z czytelnikami w niezwykle ujmujących, ciepłych i ciekawych krótkich opowieściach z życia buków, żołędzi, świerków, itd. Opowiada o codziennym życiu tych roślin, ich walce o przetrwanie, wspólnotach, które tworzą, zapoznaje nas z różnymi gatunkami drzew i różnicach między nimi występującymi, wszystko to okrasza anegdotami ze swojego życia, a przez jego prozę przebijają ciepłe uczucia i przywiązanie, jakie do drzew żywi.

   "Sekretne życie drzew" wiele mnie nauczyło nie tylko o nich samych, ale i o całym świecie roślinno-zwierzęcym, który je otacza. Wszystkie wiadomości podano czytelnikom w bardzo przystępny i niejednokrotnie zabawny sposób. Przykładem może być opowieść o mrówkach i mszycach (na miód spadziowy już nigdy nie popatrzę w ten sam sposób!).

   Ogromny plus należy się również wydawcy, książka zachwyca bowiem nie tylko treścią, ale również okładką, "liściastą" wklejką i drzewnymi motywami przy tytule kolejnych rozdziałów.

   Czytałam "Sekretne życie drzew" z wypiekami na twarzy i uśmiechem na ustach, pochłonęłam je niczym najlepszy kryminał. Dla kogo przeznaczona jest opowieść o życiu drzew? Dla każdego miłośnika przyrody, dla ludzi lubiących leśne spacery i tych, którym nie obojętne są losy lasów (temat jak najbardziej na czasie).


autor: Peter Wohlleben
tytuł: Sekretne życie drzew
wydawnictwo: Otwarte
ilość stron: 256


ocena: ★★★★☆




6 komentarzy:

  1. Po cudownym "Duchowym życiu zwierząt", nie mogę się doczekać sięgnięcia po tę książkę!
    Mam nadzieję, że spodoba mi się ona tak bardzo, jak Tobie. :)
    Pozdrawiam!
    Zapraszam na konkurs, w którym do wygrania jest książka “Fałszywy pocałunek”

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam taką nadzieję:) Ja natomiast jak tylko zdobędę, to sięgnę po "Duchowe życie zwierząt".

      Usuń
  2. Oooooo to jest bardzo ciekawe, że książka w sumie o drzewach jest w stanie wciągnąć i pochłonąć jak kryminał :D Okładka robi wrażenie, a aby docenić tę książkę pewnie wypadałoby po nią sięgnąć, bo opis fabuły wydaje się być bardzo odmienny od wszystkich innych :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno tu mówić o fabule jako takiej, a mimo to uważam "Sekretne życie drzew" za jedną z najlepiej i najlogiczniej napisanych książek, jakie ostatnio miałam okazję przeczytać :)

      Usuń
  3. Właśnie przeczytałam "Sekretne" i chociaż nie uznałabym jej za wciągającą to zdecydowanie wspaniała książka, ogromna dawka wiedzy tajemnej. gdzie nie spojrzymy tam rośnie jakieś drzewo a okazuje się, że nic o nich nie wiemy....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, wiemy o nich niewiele, a szkoda, bo to fascynujące rośliny. Dobrze, że znalazł się ktoś, kto potrafi o nich ciekawie i z pasją opowiedzieć :)

      Usuń